Krása a životný štýl, Prírodná medicína, Zdravie a životospráva

7 alkalických potravín, čo znižujú bolesti, liečia cukrovku a ničia zákernú rakovinu.

Súčasné výskumy potvrdzujú, že ak konzumujeme potraviny, ktoré v tele vytvárajú kyslé prostredie, dochádza k poškodzovaniu pečene, obličiek, srdca a mnohých ďalších orgánov.

Našťastie, efekt prekysľujúcich potravín môžeme eliminovať zaradením do nášho jedálnička takých potravín, ktoré naopak pôsobia zásadotvorne, čiže takzvaných alkalických potravín.

Týmto opatrením dôjde k vzájomnej neutralizácii zásad a kyselín, čím sa v tele obnoví pH rovnováha a zastavia sa procesy vedúce k vzniku mnohých ochorení.

Poďme sa teraz pozrieť na 7 najlepších alkalických potravín:

1. Špenát

Medzi jednu z najhodnotnejších potravín pre naše telo patrí špenát a ďalšie druhy zeleniny ako sú brokolica, šalát, čínska kapusta a podobne.

Táto takzvaná „tmavozeleno listá“ zelenina je plná živín a silných antioxidantov, ktoré prečisťujú a alkalizujú našu krv.

Len 1 pohár (200 ml) špenátu dodá vášmu telo nasledovné látky:

  • vitamín K – 1110% dennej odporúčanej dávky
  • vápnik – 25%
  • horčík – 38%
  • draslík – 23%
  • vitamín E – 21%
  • železo – 35%
  • vitamín B2 – 27%
  • kyselina listová (B9) – 66%
  • vitamín C – 31%
  • vláknina – 19%
  • mangán – 84%
  • vitamín A – 340%

2. Uhorka

Uhorka je zelenina s veľmi vysokým podielom vody a je preto ideálna pre udržiavanie správnej hydratácie tela.

Obsahuje tiež mocné antioxidanty lignany. Ide o polyfenoly nachádzajúce sa v kapuste, karfiole či brokolici s mocnými protirakovinovými účinkami.

Pôsobia hlavne proti rakovine prsníka, vaječníkov, prostaty a močového mechúra. Taktiež pozitívne vplývajú na ochorenie srdcovocievneho systému.

V 1 pohári uhorky nájdete:

  • vitamín K – 23% odporúčanej dennej dávky
  • vitamín C – 6%
  • horčík – 4%
  • mangán – 5%
  • molybdén – 8%
  • draslík – 5%

V porovnaní so špenátom je to síce menej minerálov a vitamínov, no význam uhorky je, ako už bolo spomenuté, hlavne v jej hydratačných a protirakovinových vlastnostiach.

3. Avokádo

Avokádo je extrémne bohaté na kyselinu olejovú, ktorá pomáha znižovať hladinu cholesterolu v krvi.

Zdravé tuky v avokáde tiež urýchľujú metabolizmus, čo pomáha schudnúť a udržiavať zdravú telesnú váhu. Obsahuje tiež množstvo protirakovinových látok, látok regulujúcich hladinu krvného cukru a protizápalových substancií.

V 1 pohári avokáda nájdete:

  • vitamín C – 24% odporúčanej dennej dávky
  • kyselina listová (B9) – 30%
  • draslík – 20%
  • vitamín K – 38%
  • vláknina – 40%
  • vitamín B5 – 20%
  • vitamín B6 – 19%

4. Brokolica

Ak by sme jedli brokolicu každý deň, výrazne by sme si tým zlepšili svoje zdravie, úroveň energie a vitalitu.

O brokolici je dokázané, že jej zložky zastavujú rast rakovinových buniek, podporujú zdravie tráviaceho systému a stimulujú detoxikačné procesy v tele.

Jej antioxidanty posilňujú imunitu, optimalizujú metabolizmus a zlepšujú zdravie srdca, ciev i pokožky.

V 1 pohári brokolice nájdete:

  • molybdén – 6% odporúčanej dennej dávky
  • mangán – 10%
  • bielkoviny – 5%
  • vápnik – 4%
  • horčík – 5%
  • vláknina – 10%
  • vitamín B2 – 7%
  • kyselina listová – 16%
  • vitamín B2 – 7%
  • vitamín E – 4%
  • vitamín B6 – 8%
  • vitamín C – 135%
  • vitamín K – 115%
  • selén – 4%
  • fosfor – 6%
  • vitamín B5 – 5%
  • vitamín A – 14%
  • draslík – 8%

5. Ružičkový kel

Ružičkový kel disponuje silnými protirakovinovými, cholesterol znižujúcimi, detoxikačnými a antioxidačnými vlastnosťami.

Je tiež plný glukosinolátov, ktoré sa v tele menia na potentné protirakovinotvorné substancie.

V 1 pohári ružičkového kelu nájdete:

  • vitamín K – 1300%
  • vláknina – 12%
  • mangán – 27%
  • omega 3 kyseliny – 7%
  • vápnik – 11%
  • vitamín A – 354%
  • horčík – 11%
  • železo – 9%
  • vitamín C – 90%

6. Paprika

Paprika (zelená, žltá a červená) obsahuje množstvo živín, ktoré patria do skupiny karotenoidov.

Pre naše zdravie sú nesmierne prospešné a to zvlášť proti zápalom, cukrovke typu 2, srdcovocievnym ochoreniam, rakovine a makulárnej degenerácii očnej sietnice.

V 1 pohári papriky nájdete:

  • horčík – 2%
  • kyselina listová (B9) – 11%
  • vitamín B6 – 14%
  • vitamín B5 – 3%
  • draslík – 6%
  • vitamín C – 196%
  • vitamín A – 58%
  • vitamín B3 – 5%
  • vláknina – 7%
  • mangán – 5%
  • vitamín B1 – 3%
  • vitamín B2 – 5%

7. Zeler

Zeler je veľmi bohatý na ftalídy, ktoré znižujú hladinu cholesterolu v krvi a tiež na kumaríny, ktoré predchádzajú vzniku viacerých druhov rakoviny.

V 1 pohári zeleru nájdete:

  • vitamín B6 – 4%
  • vitamín B2 – 4%
  • draslík – 8%
  • mangán – 5%
  • molybdén – 7%
  • vitamín B5 – 3%
  • vláknina – 6%
  • horčík – 3%
  • vitamín K – 37%
  • vápnik – 4%
  • vitamín A – 9%
  • vitamín C – 5%

Záver

Zásadotvorných potravín existuje samozrejme oveľa viac než len tuto spomenutých sedem. Mnohé exotické druhy ako moringa či spirulina sú dokonca ešte účinnejšie.

V našom článku sme sa však snažili zamerať na tie, ktoré sú u nás bežne dostupné a dostanete ich kúpiť v každej predajni s ovocím a zeleninou.

Tiez sa Vam moze pacit