Krása a životný štýl, Prírodná medicína, Zdravé recepty, Zdravie a životospráva

Lekár mi odporučil tento liek na nezaplatenie a zbavila som sa mnohých chorôb

Rybí olej zažíva v tejto dobe nový rozmach a niet sa čomu diviť. U ľudí je čoraz viac populárnejší zdravý životný štýl, ktorý zahŕňa nielen šport ale aj správne stravovanie.

Rybí olej môžete do tela dostať v kvapalnej podobe alebo pomocou kapsúl. Prvá možnosť je lacnejšia no nie príliš chutná a voňavá, preto väčšina ľudí siahne radšej po kapsulách. Dozviete sa, aký má rybí olej prospech pre nás a ako ho použiť.

Tento poklad sa skladá zo zmesi rôznych glyceridov, ktorých hlavnou zložkou je kyselina olejová a hneď za ňou kyselina palmitová spolu s polynenasýtenou omega-3 a omega-6 mastnou kyselinou.

Omega-3 mastné kyseliny pri kontakte so vzduchom veľmi rýchlo oxidujú a produkty, ktoré ich obsahujú, sú nevhodné na konzumáciu. Želatínové kapsule zabraňujú tejto oxidácii a zvyšujú tak aj ich trvanlivosť.

ryby tul
Užitočné vlastnosti rybieho tuku

  1. Obsahuje v sebe vitamíny A a D. podporuje rast a rozmnožovanie buniek v koži a sliznici. Vzhľadom k prítomnosti týchto vitamínov, je rybí olej účinný na vlasy, nechty a pokožku, najmä pre ženy.

Vitamín D znižuje nervovú dráždivosť, náklonnosť ku kŕčom v nohách, podporuje prenikanie vápnika a fosforu do buniek, preto sa odporúča dávať aj deťom.

Máme skvelý recept na masku proti vráskam a stareckým škvrnám. Dôkladne si premiešajte 1 ČL rybieho oleja s rovnakým množstvom medu. Aplikujte na tvár po dobu 30 minút a následne si ju umyte harmančekovým odvarom. Pokožku nechajte prirodzene vyschnúť.

  1. Polynenasýtené omega-3 mastné kyseliny sú najcennejšou súčasťou rybieho tuku. Bráni rozvoju ochorenia kardiovaskulárneho systému, znižuje hladinu zlého cholesterolu a tým znižuje aj riziko vzniku aterosklerózy. Zlepšuje krvný obeh, zmenšuje krvné zrazeniny, má priaznivý vplyv na funkciu srdca a zabraňuje vzniku aj rozvoju arytmií.

Omega-3 mastné kyseliny znižujú riziko vzniku cukrovky. Bez nich nie je možná tvorba bunkových membrán či spojivových tkanív.

4

  1. Rybí tuk pomáha spaľovať nasýtené tuky. Mnohí odborníci na výživu odporúčajú používať rybí tuk v boji proti nadmernej hmotnosti. Austrálski vedci vykonali zaujímavý experiment: ľuďom, ktorí denne prijímali 6 gramov rybieho oleja a boli zapojení do 45-minútovej aktivity, sa zlepšil metabolizmus tukov v porovnaní s tými, ktorí konzumovali slnečnicový olej. Cvičenie a príjem rybieho oleja pomáha znižovať množstvo telesného tuku.
  1. Zlepšuje funkciu mozgu a schopnosť učenia. Z tohto dôvodu, kapsule rybieho oleja denne sú najlepšou prevenciou proti demencii.
  1. Je obľúbený aj medzi kulturistami, pretože tento tuk zaisťuje športovcom zdroje na rast svalovej hmoty v podobe vitamínov a minerálnych látok bez toho, aby mal na telo negatívny účinok na zdravie.
  1. Gynekológovia radia užívať rybí olej aj pri bolestivej menštruácii a pri komplikáciách počas tehotenstva. Mužov naopak ochraňuje pred rakovinou prostaty.

Výhody rybacieho oleja sú nepopierateľné, ale ak ste silne náchylný na alergické reakcie, o jeho užívaní sa radšej poraďte s vaším lekárom.

Odborníci radia konzumovať rybí olej pri žlčových a močových kameňoch a pri ochoreniach štítnej žľazy. Ak je vo vašom tele zvýšený obsah vápnika a vitamínu D, mali by ste sa zdržať jeho konzumácie.

Rybí olej v kapsulách konzumujte podľa pokynov: zvyčajne 1-2 kapsule 2-3x denne počas jedla. Užívajte ich s dĺžkou 1 mesiaca 1-3x za rok. Nepoužívajte ho na prázdny žalúdok, pretože si tým môžete spôsobiť zažívacie poruchy. Nekonzumujte ho s ďalšími multivitaminovými komplexmi.

Snažte sa do vášho jedálnička zahrnúť väčšie množstvo rýb ako losos či pstruh. Tieto ryby sú zdrojom omega-3 mastných kyselín a taktiež ich váš žalúdok dokáže ľahko stráviť.

zdroj: takprosto.cc

Tiez sa Vam moze pacit