Bez kategérie

Namočte cez noc 4 mandle a ráno ich zjedzte. S vaším telom sa začnú diať úžasné veci

Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, prečo nám naše babičky radia na noc namáčať mandle?

Je tomu preto, lebo ak sú namočené, ponúkajú nášmu telu zdravotné prínosy, o ktorých sa vám doteraz možno ani len nezdalo.

Sú totiž plné esenciálnych vitamínov a minerálov ako vitamín E, zinok, vápnik, horčík, omega-3 mastné kyseliny a mnohé ďalšie.

Keď dôjde na vaše zdravie, mandle s ním dokážu urobiť malé zázraky.

Prečo sú na konzumáciu lepšie máčané než suché mandle?

Zrejme ste sa pozastavili nad tým, aký je rozdiel medzi namáčanými a suchými mandľami. Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, rozdiel je veľký.

Konkrétne v týchto dvoch bodoch:

1. Suché mandle obsahujú enzýmové inhibítory, ktoré chránia semená až do doby vhodnej na klíčenie, keď majú dostatok vlahy.

Tieto látky môžu blokovať enzýmy vo vašich črevách. Po namočení sa uvedené látky deaktivujú.

2. Konzumácia namočených mandlí robí trávenie jednoduchším a efektívnejším. Pre telo je tak k dispozícii väčšie množstvo živín, ktoré mandle obsahujú.

V skutočnosti toto platí nielen pre mandle, ale pre všetky ostatné orechy a semená.

Čo s vaším telom urobí konzumácia iba 4 namočených mandlí denne

Teraz sa už ale poďme bližšie pozrieť na to, aké zdravotné prínosy ponúka pravidelná konzumácia už tak malého množstva, ako sú 4 namočené mandle každý deň:

Zdravie srdca

Mononenasýtené tuky, bielkoviny a draslík nachádzajúce sa v mandliach sú extra prínosné pre vaše srdce.

Vitamín E taktiež znižuje riziko chronických ochorení srdca. Horčík vás zasa chráni pred akútnym srdcovým infarktom.

Mandle navyše majú schopnosť znižovať zápaly, ktoré poškodzujú cievy a artérie.

Zvýšená energia

Každodenná konzumácia zopár mandlí je najlepším spôsobom, ako si zvýšiť energetickú úroveň.

Mangán, meď a riboflavín z mandlí pomáhajú zvyšovať produkciu energie a rýchlosť vášho metabolizmu.

Zníženie cholesterolu

Mandle sa radia medzi najlepšie potraviny na znižovanie hladiny cholesterolu v krvi. Je to vďaka už spomínanému vitamínu E a vápniku.

Zvýšenie mozgových funkcií

Mandle sú zdrojom viacerých živín, ktoré pomáhajú k rozvoju zdravého a výkonného mozgu.

Ide napríklad o látku L-karnitín, ktorý zvyšuje mozgovú aktivitu a pomáha vytvárať nové nervové prepojenia, čo zlepšuje pamäť a znižuje riziko Alzheimerovej choroby.

Zdravie kostí

Minerály ako vápnik, horčík a fosfor z mandlí prospievajú zdraviu kostí.

Navyše, fosfor nielen podporuje kosti, ale aj účinne predchádza vzniku osteoporózy.

Regulácia krvného tlaku

Draslík prítomný v mandliach prispieva k regulovaniu krvného tlaku a bráni jeho zvyšovaniu.

Nízky obsah sodíka zasa pomáha kontrolovať prílišnú fluktuáciu krvného tlaku.

Predchádzanie rakovine

Je dokázané, že pravidelná konzumácia mandlí znižuje riziko rakoviny hrubého čreva tým, že zlepšuje priechodnosť čriev, aby v nich potrava nezahnívala a netvorili sa z nej toxíny.

Okrem toho mandle obsahujú aj vitamín B17, ktorý je známy svojimi mocnými protirakovinovými účinkami.

Tiez sa Vam moze pacit