Prírodná medicína, Zdravé recepty, Zdravie a životospráva

Prečítajte si tento článok a už nikdy viac nevyhoďte kôstku z avokáda.

Avokádo je extrémne zdravé ovocie. Mnohým ľuďom síce príliš nechutí, lebo má nevýraznú chuť, no o to viac sa cenia jeho zdravotné účinky.

Obsahuje totiž veľké množstvo zdravých olejov ako sú omega-3 mastné kyseliny, esenciálne aminokyseliny (dôležité pre vegetariánov), vitamíny a minerálne látky.

Avšak to, čo väčšina ľudí nevie je, že zdravá býva nielen samotná dužina avokáda, ale aj jeho kôstka, ktorú často vyhadzujú, neuvedomujúc si jej vzácnosť.

Kôstka avokáda totiž obsahuje až 65% aminokyselín nachádzajúcich sa v celom plode. Má v sebe tiež viac vlákniny ako ktorékoľvek iné ovocie.

Avokádo ponúka ešte oveľa viac prínosov. Poďme sa teraz na ne bližšie pozrieť.

Lieči artritídu

Kôstka avokáda obsahuje látky s veľmi silnými protizápalovými účinkami. Je tak vhodným doplnkom stravy u ľudí trpiacich na reumu, artritídu či iné zápalové ochorenia kĺbov.

Hojí žalúdok a črevá

Tým, že má silné protizápalové vlastnosti, je veľmi vhodná aj pri ochoreniach tráviaceho systému, hlavne žalúdka a čriev.

Pomáha pri žalúdočných vredoch, helikobakterovi a dokáže aj zastaviť hnačku.

Omladzuje pokožku

Podľa najnovšieho výskumu, vysoký obsah minerálov, omega-3 mastných kyselín a kolagénu pôsobí priam zázračne na omladzovanie pokožky, zvyšovanie jej pružnosti a odstraňovanie vrások.

Pôsobí na chudnutie

Na rozdiel od zaužívaného mýtu, že príjem tukov vedie k priberaniu, zdravé tuky z avokáda naopak, prispievajú k chudnutiu.

Tuk z avokáda sa v tele neukladá, ale zabezpečuje efektívne spaľovanie kalórií a tiež vás po jedle zasýti, takže nemáte potrebu sa prejedať.

Zvyšuje energiu

Nutričné látky kôstky avokáda svojím jedinečným zložením optimalizujú metabolizmus tela a tvorbu energie.

Po jeho konzumácií tak budete mať dosť energie na celý deň, ktorý je pred vami.

Predchádza rakovine

Avokádové kôstky obsahujú vysoký podiel flavonolu, teda látky, ktorá sa ukázala účinná pri predchádzaní viacerých druhov rakovín.

Ako konzumovať kôstky z avokáda

Najlepším spôsobom konzumácie avokádových kôstok je postrúhať si ich na strúhadle.

Postrúhaním na menšie kúsky zjednodušíte ich dokonalé strávenie a zlepšíte absorpciu všetkých výživných látok. To isté platí aj pre iné tvrdé orechy a semená.

Postrúhané kôstky si môžete potom pridávať do šalátov, šejkov alebo smoothies.

V prípade varených pokrmov, kôstky pridajte až po uvarení jedla, aby sa v ňom vplyvom tepla neznehodnotili niektoré prospešné látky.

Tiez sa Vam moze pacit