Krása a životný štýl, Prírodná medicína, Zdravé recepty, Zdravie a životospráva

Pred mesiacom mi lekár odporučil tento liek…zbavila som sa mnohých chorôb

Rybí olej zažíva v tejto dobe nový rozmach a niet sa čomu diviť. U ľudí je čoraz viac populárnejší zdravý životný štýl, ktorý zahŕňa nielen šport ale aj správne stravovanie.

Rybí olej môžete do tela dostať v kvapalnej podobe alebo pomocou kapsúl. Prvá možnosť je lacnejšia no nie príliš chutná a voňavá, preto väčšina ľudí siahne radšej po kapsulách. Dozviete sa, aký má rybí olej prospech pre nás a ako ho použiť.

Tento poklad sa skladá zo zmesi rôznych glyceridov, ktorých hlavnou zložkou je kyselina olejová a hneď za ňou kyselina palmitová spolu s polynenasýtenou omega-3 a omega-6 mastnou kyselinou.

Omega-3 mastné kyseliny pri kontakte so vzduchom veľmi rýchlo oxidujú a produkty, ktoré ich obsahujú, sú nevhodné na konzumáciu. Želatínové kapsule zabraňujú tejto oxidácii a zvyšujú tak aj ich trvanlivosť.

Užitočné vlastnosti rybieho tuku

  1. Obsahuje v sebe vitamíny A a D. podporuje rast a rozmnožovanie buniek v koži a sliznici. Vzhľadom k prítomnosti týchto vitamínov, je rybí olej účinný na vlasy, nechty a pokožku, najmä pre ženy.

Vitamín D znižuje nervovú dráždivosť, náklonnosť ku kŕčom v nohách, podporuje prenikanie vápnika a fosforu do buniek, preto sa odporúča dávať aj deťom.

Máme skvelý recept na masku proti vráskam a stareckým škvrnám. Dôkladne si premiešajte 1 ČL rybieho oleja s rovnakým množstvom medu. Aplikujte na tvár po dobu 30 minút a následne si ju umyte harmančekovým odvarom. Pokožku nechajte prirodzene vyschnúť.

  1. Polynenasýtené omega-3 mastné kyseliny sú najcennejšou súčasťou rybieho tuku. Bráni rozvoju ochorenia kardiovaskulárneho systému, znižuje hladinu zlého cholesterolu a tým znižuje aj riziko vzniku aterosklerózy. Zlepšuje krvný obeh, zmenšuje krvné zrazeniny, má priaznivý vplyv na funkciu srdca a zabraňuje vzniku aj rozvoju arytmií.

Omega-3 mastné kyseliny znižujú riziko vzniku cukrovky. Bez nich nie je možná tvorba bunkových membrán či spojivových tkanív.

  1. Rybí tuk pomáha spaľovať nasýtené tuky. Mnohí odborníci na výživu odporúčajú používať rybí tuk v boji proti nadmernej hmotnosti. Austrálski vedci vykonali zaujímavý experiment: ľuďom, ktorí denne prijímali 6 gramov rybieho oleja a boli zapojení do 45-minútovej aktivity, sa zlepšil metabolizmus tukov v porovnaní s tými, ktorí konzumovali slnečnicový olej. Cvičenie a príjem rybieho oleja pomáha znižovať množstvo telesného tuku.
  1. Zlepšuje funkciu mozgu a schopnosť učenia. Z tohto dôvodu, kapsule rybieho oleja denne sú najlepšou prevenciou proti demencii.
  1. Je obľúbený aj medzi kulturistami, pretože tento tuk zaisťuje športovcom zdroje na rast svalovej hmoty v podobe vitamínov a minerálnych látok bez toho, aby mal na telo negatívny účinok na zdravie.
  1. Gynekológovia radia užívať rybí olej aj pri bolestivej menštruácii a pri komplikáciách počas tehotenstva. Mužov naopak ochraňuje pred rakovinou prostaty.

Výhody rybacieho oleja sú nepopierateľné, ale ak ste silne náchylný na alergické reakcie, o jeho užívaní sa radšej poraďte s vaším lekárom.

Odborníci radia konzumovať rybí olej pri žlčových a močových kameňoch a pri ochoreniach štítnej žľazy. Ak je vo vašom tele zvýšený obsah vápnika a vitamínu D, mali by ste sa zdržať jeho konzumácie.

Rybí olej v kapsulách konzumujte podľa pokynov: zvyčajne 1-2 kapsule 2-3x denne počas jedla. Užívajte ich s dĺžkou 1 mesiaca 1-3x za rok. Nepoužívajte ho na prázdny žalúdok, pretože si tým môžete spôsobiť zažívacie poruchy. Nekonzumujte ho s ďalšími multivitaminovými komplexmi.

Snažte sa do vášho jedálnička zahrnúť väčšie množstvo rýb ako losos či pstruh. Tieto ryby sú zdrojom omega-3 mastných kyselín a taktiež ich váš žalúdok dokáže ľahko stráviť.

zdroj: takprosto.cc

Tiez sa Vam moze pacit