Prírodná medicína, Zdravé recepty, Zdravie a životospráva

TOP 9 dôvodov, prečo konzumovať Chia semienka.

1. Chia semienka znižujú riziko srdcových ochorení

Chia semienka obsahujú 8-krát viac omega-3 mastných kyselín ako losos. Podľa knihy: Rediscovering a Forgotten Crop of the Aztecs dokážu, okrem iného, bojovať s kardiovaskulárnym ochorením.

2. Pravidelná konzumácia Chia semienok zmierňuje úzkosť, depresie a ďalšie psychické ťažkosti

Magnézium je veľmi dôležitým prvkom pre naše telo. Jeho nedostatok má za následok úzkosť a depresiu, rovnako ako negatívne ovplyvňuje činnosť mozgov, svalov a kostí. Na vyšší príjem magnézia je doporučovaná konzumácia brokolice a v skutočnosti práve chia semienka tejto látky obsahujú až 15-krát viac.

3. Chia semienka sú zdrojom železa

Chia semienka obsahujú 3krát viac železa ako špenát. Najmä pre ženy je dostatočný príjem železa dôležitý, pretože práve ony trpia jeho nedostatkom. Nedostatok železa vedie okrem iného k vyčerpaniu a otupenosti.

4. Chia semienka sú plné vápnika

Asi každý z nás narazil na odporúčanie zvýšenej konzumácie mlieka pre silné kosti a zuby. Vedeli ste, že práve chia semienka obsahujú 6krát viac kalcia ako mlieko?

5. Pravidelné zaradenie chia semienok do jedálnička vyrovnáva hladinu pH v tele

Ako je známe draslík prispieva k vyrovnaniu hladiny pH v tele. Mnoho ľudí si do spojitosti s draslíkom dá banánmi a to celkom správne. V chia semienkach však nájdete 2krát viac draslíka ako v toľko uprednostňovaných banánoch.

6. Chia semienka konzumujte pred každou fyzickou záťažou!

Výskumy dokazujú, že chia semienka sú výborným doplnkom stravy pred akýmkoľvek cvičením a fyzickou záťažou. Chia semienka zvyšujú vytrvalosť a silu, preto môžu byť dobrým spoločníkom pri chudnutí.

7. Energia na dlhý beh

Čo vám dodá energiu na dlhý beh? Chia semienka! Dokazuje to aj kmeň Tarahumara, ktorý žije v severnom Mexiku. Ľudia v ňom sú známi ako vynikajúci bežci na diaľku. Viete, čo je za tým? Pravidelný výskyt chia semienok v ich strave.

8. Chia semienka zasýtia

Keď chia semienka zmiešate s vodou, vytvorí sa želatína, ktorá je konzistenciou podobná gélu. Keď „gél“ vypijete, zasýti vás na veľmi dlhú dobu. Preto pre vás bude oveľa ľahšie udržať si váhu.

9. Chia semienka sú plné antioxidantov

S konzumáciou chia semienok do seba dostávame aj poriadnu dávku antioxidantov, ktoré priaznivo ovplyvňujú naše zdravie. Pre veľký obsah antioxidantov sú často odporúčané čučoriedky, tie sú nimi naozaj nabité. Obsahom je však predbehne chia semienka, ktorá v porovnaní s čučoriedkami víťazí. Antioxidanty sú známymi pomocníkmi v boji proti rakovine a kardiovaskulárnemu ochorenia.

Tiez sa Vam moze pacit