Prírodná medicína, Zdravé recepty, Zdravie a životospráva

10 zásaditých surovín, ktoré vyčistia, opravia a zregenerujú vaše bunky.

Potraviny, ktoré jete, môžu byť kyslé, zásadité alebo neutrálne. Na základe toho sa potom mení aj pH vášho vnútorného telesného prostredia.

O zásaditých potravinách sa vraví, že majú celú paletu zdravotných prínosov.

Kvôli faktorom ako sú stres, znečistenie prostredia či choroby vaše telo prechádza každý deň mnohými zmenami.

Práve preto potrebujete vykonať opatrenia, aby ste zregenerovali vaše telo na bunkovej úrovni a žili potom zdravší a dlhší život.

Dnes vám prezradíme 10 potravín, ktoré váš organizmus dokážu vyčistiť a opraviť. K tomu navyše podporia produkciu nových buniek a zosilnia váš imunitný systém.

1. Achiote

Achiote je juhoamerická potravina (na úvodnom obrázku), známa aj pod názvom Annatto. Je zdrojom veľmi silného antioxidantu norbixín.

Táto látka má protimutagénne účinky a chráni tak bunky pred poškodeniami DNA a následnými zhubnými mutáciami.

Hovorí sa o ňom, že posilňuje kosti, urýchľuje hojenie, lieči horúčky, zlepšuje zrak a znižuje nevoľnosti. Dostať ho u nás kúpiť v niektorých obchodoch so zdravou výživou.

2. Burro banány

Ide o druh banánov, ktoré sú menšie než bežné, no o to bohatšie na výživné látky. Obsahujú veľa železa a medi, čím pomáhajú zlepšovať krvný obraz a množstvo červených krviniek.

Sú zvlášť obľúbené u dietológov, pretože majú nízky objem kalórií a zároveň sú bohaté na vitamín C a vitamíny skupiny B.

Ďalej obsahujú veľa vlákniny, draslíka, horčíka, vápnika, zinku a selénu.

3. Ananásový melón (cantaloupe)

Tento druh oranžového melónu je plný betakaroténu a fytonutrientov, ktoré pomáhajú telu zbavovať sa toxínov.

Okrem toho pomáha s tvorbou bielych krviniek a zlepšuje imunitu organizmu voči toxickým substanciám. Tento zásaditý zázrak je bohatý na draslík, vitamíny B, vitamín K, vlákninu a horčík.

Jedlé semená ananásového melónu zasa dodajú vášmu telu dôležité omega 3 mastné kyseliny.

4. Oregano

Oregano obsahuje viaceré organické zlúčeniny, ktoré pomáhajú chrániť vaše črevá pred infekciami. Dokáže tiež stimulovať tvorbu bielych krviniek a rýchlejšie sa telu zotaviť z chorôb.

Jedná sa o geniálnu bylinku na liečbu respiračných ochorení, zápalov močových ciest a zmierňovanie menštruačných kŕčov.

5. Slivky

Na prvý pohľad obyčajné ovocie, no v skutočnosti je cennejšie než si mnohí myslíme. Ich obsah antioxidantov robí zo sliviek jednu z najlepších potravín na posilnenie imunity.

Vie sa o nich tiež, že spomaľujú formovanie nádorov v tele.

Majú vysoký podiel vitamínov skupiny B, vitamínu E a minerálov draslík, železo, horčík, zinok a vápnik.

6. Morská soľ

Morská soľ na rozdiel od klasickej soli obsahuje aj ďalšie dôležité minerály pre naše telo než len sodík. Pomáha udržiavať správnu hladinu elektrolitov a tekutín v tele.

Priaznivo pôsobí aj na našu hladinu pH vnútorného prostredia.

7. Graviola (Anona muricata)

Graviola pozitívne ovplyvní vaše celkové zdravie tým, že udržiava bunky čisté. Obsahuje tiež silné antioxidaty a stimuluje imunitu cez podporu tvorby bielych krviniek.

Listy a plody gravioly sú známe tiež tým, že liečia bolesti chrbta, cukrovku, vredy a dokonca i rakovinu. Vraví sa o nej, že je na rakovinu mocnejšia než chemoterapia.

8. Tef (Eragrostis tef)

Tef je druh obilniny, ktorá obsahuje látky nevyhnutné pre rast a rozvoj nových buniek. Okrem toho sú uvedené látky nápomocné aj pri obnove a regenerácii starších buniek.

Táto úžasná obilnina je navyše extrémne bohatá na bielkoviny, vlákninu, mangán, vápnik a železo.

9. Wakame

Wakame je morská riasa obsahujúca látku fucoxantín, ktorá potláča ukladanie tuku v tele a taktiež stimuluje oxidáciu, teda spaľovanie existujúcich tukov.

Uvedená zlúčenina sa takmer vôbec nevyskytuje v iných potravinách. Preto, ak sa snažíte schudnúť, určite by ste ju mali zaradiť do svojho jedálnička.

Navyše je pomerne bohatým zdrojom vápnika, jódu, kyseliny listovej a lignanov, ktoré pomáhajú so svalovou relaxáciou a reguláciou enzýmov v tele.

Dá sa kúpiť v obchodoch so zdravou výživou a v niektorých supermarketoch.

10. Divoká ryža

Divoká ryža je pomerne tmavá, až čierna, na rozdiel od klasickej bielej ryže. Veľmi dobre podporuje tvorbu bielych krviniek, ktoré sú prvým obranným mechanizmom tela pred patogénnymi organizmami a toxínmi.

Divoká ryža obsahuje látky podporujúce tvorbu kolagénu potrebného na opravu poškodených orgánov, tkanív a krvných ciev.

Jej vysoký obsah vlákniny zabezpečuje dobré trávenie a drží cholesterol na uzde. Je tiež bohatá na vitamíny A, C, E a kyselinu listovú (vitamín B9) či minerály zinok a fosfor.

Tiez sa Vam moze pacit