Krása a životný štýl, Prírodná medicína, Zdravé recepty, Zdravie a životospráva

14 potravín skoro žiadnymi kalóriami, no množstvom živín.

Neustále sa nám prízvukuje, že by sme mali jesť viac potravín bohatých na živiny ako sú vitamíny, minerály či antioxidanty.

A hoci takýchto potravín jeme dosť, stále máme nedostatok viacerých látok dôležitých pre naše telo. Príčinou je intenzívne poľnohospodárstvo, ktoré po desaťročiach odčerpalo mnohé živiny z pôdy.

Je preto potrebné, aby sme sa naučili, ktoré potraviny majú najvyšší obsah týchto látok a potom ich zaradili do nášho každodenného jedálnička.

Zároveň je potrebné limitovať kalórie, aby sme zbytočne nepriberali a udržali si zdravú telesnú váhu.

Ak by sme to zhrnuli, tak potrebujeme začať konzumovať viac potravín, ktoré majú nízky obsah kalórií a zároveň sú bohaté na potrebné nutričné látky.

Tu je 14 najlepších potravín, ktoré spĺňajú uvedené kritériá:

1. Cibuľa

Cibuľa je obľúbená zelenina, ktorá sa pridáva do jedál na ich ochutenie. V 100 gramoch obsahuje len 40 kalórií.

Je však extrémne bohatá na mnohé prospešné látky, zvlášť na bioflavonoidy.

2. Uhorky

Uhorky sú tvorené zväčša vodou, preto výborne hydratujú telo. V 100 gramoch však majú len 16 kalórií.

Sú výborné ako príloha k jedlám a do šalátov.

3. Zeler

Ide o klasickú potravinu, ktorým sa vraví potraviny s nulovými čistými kalóriami. Je to preto, lebo telo spáli viac kalórii ich trávením ako je množstvo kalórií, ktoré samé obsahujú.

V 100 gramoch zeleru sa nachádza iba 16 kalórií, no kopec prospešných vitamínov a minerálov.

4. Ružičkový kel

Táto kapustovitá zelenina, spolu s brokolicou, kapustou a karfiolom má veľmi málo kalórií – len 43 v 100 gramoch.

Na druhej strane v nej nájdete veľa vlákniny, antioxidantov, vitamínov a minerálov.

5. Jablká

Ak ste si doposiaľ mysleli, že v tomto článku nájdete iba samú zeleninu, nie je tomu tak. Dokonca aj ovocie ako sladké jablko obsahuje iba 52 kalórií v 100 gramoch.

Okrem už známych vitamínov a minerálov v ňom nájdete aj pektín dôležitý pre detoxikáciu tela a tiež kyseliny, ktoré zmäkčujú žlčníkové kamene a uľahčujú im dostať sa von pri žlčníkovej kolike.

6. Pomaranče

Podobne ako jablká, aj pomaranče napriek svojej sladkej chuti majú v sebe pomerne málo kalórií – iba 47 na 100 gramov.

Sú však extra bohaté na vitamín C, preto sú vhodne hlavne v čase chrípok a respiračných ochorení, ako napríklad teraz, v mesiacoch na prelome zimy a jari.

7. Kapusta

Kapusta výborne podporuje zdravie srdcovocievneho systému a bráni vzniku rakoviny. Je výborná pri chudnutí, pretože rýchlo zaplní žalúdok a v 100 gramoch sa nachádza smiešnych 25 kalórii.

Je vynikajúca aj na podporu trávenia a šťava z nej dokonca lieči žalúdočné vredy.

8. Cukina

Pridajte cukinu do cestovín alebo do ázijských jedál. Skonzumujete množstvo prospešných vitamínov, avšak iba 17 kalórií v 100 gramoch.

Cukina spolu s uhorkami a zelerom držia rekord v nízkom obsahu kalórií medzi potravinami v tomto zozname.

9. Karfiol

Karfiol má veľmi silné protizápalové účinky, predchádza ochoreniam srdca a ciev a výborne podporuje trávenie.

Môžete si ho pridať dokonca aj do cesta na pizzu. V 100 gramoch karfiolu skonzumujete zanedbateľných 25 kalórií.

10. Kel

Kel je extrémne bohatý na nutričné látky ako sú vitamíny či minerály, ale aj bielkoviny, vlákninu a fytonutrienty.

Má len 49 kalórii v 100 gramoch, čo sa v porovnaní s karfiolom môže zdať veľa, no je to stále extrémne málo.

11. Mrkva

Mrkva chráni váš zrak, reguluje krvný cukor, pôsobí ako prírodné diuretikum a má tiež silné protizápalové účinky.

No a čo je na nej najlepšie, napriek svojej príjemnej chuti má len 41 kalórii v 100 gramoch.

12. Brokolica

Brokolica je bohatá na vlákninu a hovorí sa, že je to jedna z najlepších potravín s protirakovinotvornými účinkami. Navyše je dobrým zdrojom rastlinných bielkovín a podporuje trávenie.

V 100 gramoch brokolica nájdete slabých 34 kalórií.

13. Špargľa

Ak ste ešte nikdy neochutnali grilovanú špargľu, mali by ste to určite urobiť.

Je nielen chutná, ale prináša aj pocit nasýtenia, obsahuje množstvo dôležitých živín a v 100 gramoch sa nachádza iba 20 kalórií.

14. Červený melón

Červené melóny sú šťavnaté, sladké a chutné. Napriek tomu 100 gramov obsahuje iba 30 kalórií.

Melóny sú zdrojom jedných z najsilnejších antioxidantov, ktoré chránia telo pred voľnými radikálmi a zrýchľujú metabolizmus, pomôžu vám tak pri chudnutí.

Záver

Ak by bol tento zoznam pre vás krátky, môžete vyskúšať ešte napríklad kvaku, citróny, paradajky, červenú repu či grapefruit.

Uvedené potraviny tiež obsahujú kopec živín a majú len málo kalórií.

Tiez sa Vam moze pacit