Zdravé recepty, Zdravie a životospráva

Ako jednoducho sa brániť pred chrípkou ani prechladnutím!

e možné, aby ste počas budúcej chrípkovej sezónny zaručene neochoreli? Pomocou správnej kombinácie doplnkov stravy vo väčšine prípadov dokážete chrípku odraziť alebo minimálne zmierniť jej priebeh.

Ak sa náhodou aj nakazíte, no infekciu zachytíte dostatočne skoro, potom aj ľudia so zlou stravou dokážu chrípku či prechladnutie bez väčších problémov zvládnuť.

Čo rozumieme zvyčajne pod infekciou

Infekciu označujeme nakazenie sa nielen vírusmi či baktériami, ale napríklad aj plesňami, hubami či parazitmi – teda všetkými patogénmi, ktoré nám nerobia dobre.

Napríklad, taká candida (huba) môže vyvolávať rovnaké príznaky ako bakteriálna alebo virálna infekcia.

Navyše, počas chrípky väčšina ľudí nie sú nakazení iba chrípkovým vírusom, ale súčasne viacerými patogénmi, ktoré môžu mať podobné prejavy ako klasická chrípka.

Jediným spôsobom, ako sa brániť, je pripraviť svoj imunitný systém, aby bol tak silný, ako to len je možné. No a to dosiahnete pomocou stravy a doplnkov.

Dobrou správou je, že existuje množstvo rôznych doplnkov, potravín a byliniek, ktoré vám pomôžu hravo zvládnuť takmer každý patogén.

Potraviny pre posilnenie imunity

Infekcia si vždy hľadá ľahkú obeť. No a ľahkou obeťou je ten, kto sa zle stravuje, nemá dostatok surového ovocia či zeleniny a čerstvých potravín plných enzýmov a vitamínov.

Ak chcete zostať zdraví, jedzte každý deň ľubovoľný šalát s čerstvým cesnakom (aspoň jedným strúčikom).

Zároveň nejedzte spracované potraviny plné cukru, fruktózového sirupu, trans-tukov a geneticky modifikované potraviny. Taktiež nejedzte potraviny obsahujúce umelé farbivá, príchute, konzervačné látky či glutamát sodný (MSG).

Užívajte kvalitný multivitamín a ľahko vstrebateľný prírodný vitamín C, napríklad z Aceroly.

Pite veľa tekutín, najlepšie čistú vodu. Na občasnú detoxikáciu si dajte brusnicovú šťavu so štipkou čili korenia. Spravíte tým vaše telo nehostinné pre vírusy a baktérie.

Keď náhodou aj napriek tomu ochoriete, neužívajte kvapky alebo sirupy proti kašľu, nosné spreje alebo akékoľvek iné chemické prípravky z lekárne. Vyhýbajte sa vtedy všetkému sladkému, dokonca aj ovociu (okrem stevie, zelených jabĺk, bobuľového ovocia a červeného melónu).

To je základ. No a k tomu ešte nesmieme zabudnúť na dobrý spánok, ktorý by mal dopĺňať vhodnú stravu. S touto kombináciou takmer zaručene nikdy neochoriete.

Bylinky na posilnenie imunity

Kvalitná echinacea zvyčajne aj sama bez iných vecí dokáže vo väčšine prípadov potlačiť virálnu infekciu. Ak ju však skombinujete ešte aj s vitamínom C, chrípka alebo prechladnutie nemajú žiadnu šancu.

Echinacea posilňuje celý imunitný systém, no neužívajte ju dlhšie ako 7 dní, lebo potom stráca na sile. Počkajte 5 dní a potom ju môžete užívať znova.

Voduľka kanadská (Hydrastis canadensis) je silná antivirálna a antiparazitná bylinka. Je tiež účinným čističom krvi.

Občas môže byť trocha ťažká na pečeň, preto to s ňou nepreháňajte.

Koptis čínsky (Coptis chinensis) je ďalšia veľmi mocná detoxikačná bylinka. Pomáha udržiavať lymfatické uzliny čisté a prietok lymfy voľný.

Je tiež antibakteriálny, antivirálny, protiparazitický a antimykotický.

Prečo je choroba niekedy dobrá

Možno vás to teraz trocha prekvapí, no aj choroba môže mať svoje pozitíva.

Pre tých, ktorí sa zle stravujú alebo mávajú permanentne málo spánku, je to príležitosť na regeneráciu a detoxikáciu. Počas choroby môžete odstrániť z tela všetok ten odpad, čo sa vo vás za ten čas nazhromaždil.

Parazity, vírusy, baktérie a candida potrebujú oslabené bunky, ktorými sa potom živia, respektíve sa v nich rozmnožujú. Takéto oslabené bunky z dlhodobého hľadiska môžu viesť k vážnym chorobám ako sú rakovina či autoimunitné ochorenia.

Vyžite čas choroby na to, aby ste sa zbavili toxínov, vírusov, baktérií a ostatných patogénov a umožnite telu sa zregenerovať.

Dlhodobé potláčanie choroby, dokonca aj s prírodnými doplnkami, môže byť nebezpečné.

Záver

Ak potrebujete preklenúť dočasne stresujúce obdobie, obdobie vyznačujúce sa nedostatkom spánku alebo obdobie, kedy nemáte príliš čas sa venovať zdravému stravovaniu, potom tieto rady sú presne to, čo potrebujete.

Na druhej strane, keď toto obdobie pominie, vždy sa vráťte k zdravému spôsobu stravovania, obmedzte stres a doprajte si kvalitný spánok. To je totiž ten najlepší a dlhodobo najudržateľnejší spôsob, ako zostať zdraví.

Tiez sa Vam moze pacit