Krása a životný štýl, Zdravé recepty, Zdravie a životospráva

Odvápni kosti a privolá osteoporózu: 11 dôvodov, prečo by ste sa tejto potravine mali vyhnúť!

O kravskom mlieku sa dlhé roky tvrdí, že je to takmer ideálna potravina pre zdravie a tiež výborný zdroj vápnika pre kosti.

Ako sa však ukazuje, súčasné pasterizované mlieko od kráv chovaných v poľnohospodárskej veľkovýrobe je pre vás viac škodlivé, než prospešné.

Tak napríklad, vápnik z mlieka sa vstrebáva oveľa ťažšie ako vápnik z rastlinných zdrojov.

Zároveň, konzumácia mlieka vyvoláva celú paletu zdravotných problémov, o ktorých si v tomto článku povieme viac.

1. Lámavosť kostí

V jednej švédskej štúdii výskumníci zistili, že ľudia, ktorí konzumujú veľa mlieka na dennej báze, majú oveľa vyššie riziko zlomenín ako tí, ktorí pijú málo alebo žiadne mlieko.

2. Rakovina prostaty

Viacero dôkazov naznačuje, že konzumácia mlieka a ostatných mliečnych produktov vedie k zvýšenému riziku rakoviny prostaty.

Oproti tomu, strava bez mlieka sa ukázala, že spomaľuje progres tohto ochorenia.

3. Intolerancia na laktózu

Kravské mlieko obsahuje druh cukru nazývaný laktóza, s ktorej trávením má mnoho ľudí problémy.

To potom vedie k príznakom ako napríklad nevoľnosti, kŕče, nafukovanie či hnačka.

K rozvoju intolerancie na laktózu môže dôjsť aj neskoršie v živote, čo sa zvyčajne prejavuje mesiacmi zhoršujúcich sa symptómov.

4. Akné

Vo viacerých štúdiách bolo preukázané, že konzumácia všetkých typov kravského mlieka (nízkotučné, polotučné a plnotučné) sa spája s vyšším výskytom a závažnosťou akné.

Platí to rovnako pre chlapcov aj pre dievčatá.

5. Cholesterol

Jediný pohár mlieka môže obsahovať až 24 mg cholesterolu. Naproti tomu, vegánska strava neobsahuje žiaden cholesterol.

6. Rakovina vaječníkov

Ďalšia švédska štúdia ukázala, že ženy, ktoré jedli 4 a viac porcií mliečnych výrobkov denne, mali 2 krát vyššiu šancu rozvoja vážnej rakoviny vaječníkov ako tie, ktoré skonzumovali len 2 alebo menej porcií.

7. Alergie na mlieko

Na rozdiel od alergie na lepok sa alergie na mlieko ako také vyskytujú prevažne u malých detí.

Ide zvyčajne o silné a potenciálne nebezpečné reakcie ako sú zvracanie či anafylaktický šok.

8. Antibiotiká

Mnohé kravy sú doslova pumpované antibiotikami, aby v dôsledku zlých chovateľských podmienok u nich nedochádzalo k častým infekciám.

Tieto praktiky však môžu viesť k rozvoju baktérií odolných na antibiotiká a zároveň sa antibiotiká dostávajú do mlieka, ktoré potom ľudia pijú.

9. Saturovaný tuk

Jediný pohár plnotučného mlieka obsahuje viac než 20% odporúčanej dennej dávky saturovaných tukov. Dokonca aj 1% mlieko má až 8% dennej dávky týchto tukov.

Ak vypijete 3 poháre mlieka, už máte v sebe 60% vašej celkovej dennej dávky a to ste ešte nič nezjedli.

10. Priberanie

Napriek tvrdeniam mliekarenského priemyslu, štúdia na vyše 12000 deťoch ukázala, že čím viac mlieka deti vypili, tým viac pribrali.

Dokonca, napriek proklamovanej prospešnosti nízkotučného mlieka, mlieko s obsahom tuku 1% viedlo k väčšiemu prírastku váhy ako mlieko s 2% obsahom tuku.

Štúdia tiež zistila, že nahradenie sladených malinoviek mliekom neviedlo k schudnutiu.

11. Strata kostnej hmoty

Namiesto prospešného vplyvu na kosti, mliečne bielkoviny vedú k odvápňovaniu kostí.

Týmto sa vyvracia doterajší najviac zvýrazňovaný prínos mlieka pre prevenciu a predchádzanie osteoporózy.

Záver

Všetky uvedené faktory, spolu s nepriaznivým vplyvom mliekarenskej veľkovýroby na životné prostredie jasne ukazujú, že mlieko je pre nás škodlivé.

Ak vás to stále nepresvedčilo, vyskúšajte byť 30 dní bez mlieka. Následne sami oceníte tú zmenu v tom, ako zdravšie a vitálnejšie sa budete cítiť.

Tiez sa Vam moze pacit