Prírodná medicína, Zdravé recepty, Zdravie a životospráva

Už nikdy viac farmaceutické lieky ani inzulín: 7 krokov na zvrátenie cukrovky.

Cukrovka je choroba, ktorá sa pomerne ťažko lieči. Telo pri nej nezvláda spracovávať cukor, čo môže mať za následok viacero veľmi vážnych zdravotných komplikácií.

Medzi ľuďmi sa traduje, že je spôsobená hlavne neschopnosťou pankreasu produkovať inzulín.

To je síce pravda (ide o cukrovku typu 1), no oveľa častejšie býva jej príčinou rezistencia tela na inzulín.

Vtedy telo síce má k dispozícií inzulín, no nedokáže ho zúžitkovať pre konverziu cukru na energiu. Tomuto stavu sa hovorí aj cukrovka typu 2.

Čo sa s telom deje pri cukrovke

Pri cukrovke typu 2 pankreas produkuje inzulín, no telo ho nedokáže správne použiť. Následkom je, že hladina glukózy v krvi prudko stúpa.

Toto ochorenie postihuje prevažne starších ľudí, no vyskytnúť sa môže aj v mladšom veku.

Kým cukrovka typu 1 je zvyčajne nezvratná (hoci posledné výskumy ukazujú, že tomu tak nemusí byť), cukrovku typu 2 je možné ovplyvniť stravou a životným štýlom.

Ak sa cukrovke nevenuje dostatočná pozornosť, môže mať vážne následky. Medzi ne patria hlavne:

  • riziko infarktu a mozgovej mŕtvice
  • amputácia končatín
  • zlyhanie obličiek
  • demencia

Kým väčšina lekárov sa domnieva, že ani cukrovka typu 2 sa vyliečiť nedá, ako sme už uviedli, nie je tomu tak.

Dnes vám prezradíme, ako sa z tohto ochorenia dostať, aby ste už nikdy nemuseli užívať lieky alebo si pichať inzulín.

Ako sa zbaviť cukrovky

Pomocou nasledovných odporúčaní sa aj ľudia s obezitou dokážu z cukrovky vyliečiť, niektorí už po krátkych 14 dňoch!

1. Vyhýbajte sa cukru

Cukor sa veľmi rýchlo vstrebáva a obsahuje len prázdne kalórie, ktoré zvyšujú hladinu inzulínu v krvi a časom privodia rezistenciu tela naň.

Vysoká hladina inzulínu potom vedie k vysokému krvnému tlaku, zápalom a zvýšenému riziku rakoviny.

2. Jedzte celé, nespracované potraviny

Celé, nespracované potraviny pomáhajú regulovať hladinu krvného cukru, znižujú oxidačný stres a zápaly. Pomáhajú tiež prečisťovať pečeň a môžu dokonca zvrátiť inzulínovú rezistenciu tela.

Pri varení používajte viac olivového oleja, kokosového masla, semienka, orechy, strukoviny a zdravé obilniny.

Nespracované potraviny vám umožnia predchádzať vekom podmieneným ochoreniam, zrýchlia metabolizmus a predídu rozvoju cukrovky.

3. Užívajte tie správne doplnky stravy

Doplnky pomôžu vášmu telu lepšie stráviť tuky a cukry. Vaše bunky si tak udržia citlivosť na inzulín.

Okrem toho nezabúdajte na fyzickú aktivitu, ktorá tiež pomáha regulovať krvný cukor a liečiť cukrovku.

Z doplnkov stravy sa zamerajte na nasledovné:

  • 1000 až 2000 IU vitamínu D
  • 1 až 2 gramy omega-3 mastných kyselín
  • 300 až 600 mg kyseliny alfa lipoovej (ALA)
  • 200 až 600 mg polynikotinátu chrómu
  • 5 až 15 gramov PGX vlákniny, ktorá reguluje krvný cukor
  • kvalitné multivitamínové a minerálne doplnky

4. Cvičenie

Nemáme namysli trávenie hodín v posilňovni alebo telocvični. Úplne postačí 30 minútová prechádzka alebo 10 minútový beh. Na reguláciu krvného cukru a inzulínu viac nepotrebujete.

Vhodný je aj tréning vysokej intenzity v krátkych intervaloch počas niekoľkých minút každý deň.

5. Spánok

Nedostatok spánku môže ovplyvniť celý váš metabolizmus či dokonca vyvolať žiadostivosť po cukre a výkyvy jeho hladiny v krvi.

Výsledkom je, že budete konzumovať viac jedla a ešte viac riskujete zhoršenie príznakov cukrovky. Zlý nočný spánok navyše podporuje inzulínovú rezistenciu.

Odporúča sa, aby ste spali aspoň 8 hodín každú noc. Na podporu spánku môžete vyskúšať relaxačné techniky alebo rôzne bylinky.

6. Kontrola stresu

Stres zvyšuje hladinu inzulínu v krvi a tiež hladinu cytokínov a kortizolu. To potom vedie k priberaniu, inzulínovej rezistencii či dokonca cukrovke.

Praktizujte dychové cvičenia a relaxačné techniky, prípadne jogové cvičenia na ukľudnenie.

7. Pravidelne sa testujte

Ak budete mať prehľad o vašom zdravotnom stave, vašom jedálničku a fyzickej aktivite, pomôže vám to schudnúť.

Píšte si denník o vašej váhe, skonzumovaných kalóriách a fyzickej aktivite. Vhodné je tiež merať si pravidelne krvný tlak a počítať BMI index.

Tiez sa Vam moze pacit