Zdravé recepty, Zdravie a životospráva

Ženy po 40 potrebujú vitamín B12 ako vzduch! Nikdy nepodceňujte tieto príznaky!

Fakt: 4 % žien vo veku od 40 do 60 rokov trpia deficitom vitamínu B12 a ešte väčšie percento predstaviteliek nežnejšieho pohlavia ignoruje varovné príznaky jeho nedostatku. Chcete mať krásne vlasy, zdravú pokožku a stabilný nervový systém? Tak potom neprestávajte čítať!

Často až každodenne ignorujeme signály nášho organizmu, a za bolesť zvyčajne viníme stres. Ale redakcia «Báječné zdravie » presne vie, že príčinou dlhodobých zdravotných problémov žien po štyridsiatke, je oveľa hlbší problém. Povieme vám o 14 symptómoch, ktoré hovoria o nedostatku vitamínu B12 v krehkom ženskom tele. Sú veľmi nebezpečné!

Zriedkavá anémia

1.Krútenie hlavy a strata koordinácie
U tých žien, ktoré sa pravidelne sťažujú neurológovi na krútenie hlavy, je úroveň vitamínu B12 rozhodne nízka. A preto, že kyanobalamín ovplyvňuje myelínový obal nervov, jeho nedostatok v organizme môže viesť k ich nezvratnému poškodeniu a spôsobiť nielen občasné krútenie hlavy ale aj úplnú stratu koordinácie.
2.Problémy s nechtami a nezdravé vlasy
Stratili vaše vlasy bývalý lesk, stali sa lámavými, tenkými a riedkymi? Nechty sa stenčujú, lámu a ohýbajú? Všetko toto svedčí o nedostatku cenného vitamínu B12.
3.Svalová slabosť
Vplyvom na nervový systém, nedostatok kyanobalamínu spôsobuje nie obyčajnú únavu, ale skutočnú svalovú únavu!
4.Dýchavičnosť
Tento nepríjemný symptóm je jedným z dôsledkov anémie, spôsobenej nedostatkom vitamínu B12. Nedostatočné množstvo hemoglobínu komplikuje dostatočnú dodávku kyslíka do buniek a tým pádom pľúca pracujú nadbytočne, snažiac sa upokojiť potrebu tela na kyslík. A tu je vaša dýchavičnosť.
5.Problémy so zrakom
V ťažkých prípadoch deficitu vitamínu B12 sú zasiahnuté zrakové nervy a očné cievy, čím vzniká efekt zdvojeného, rozmazaného, blikavého videnia a občas aj dočasnej slepoty.
6.Neustála únava
Ak vám chýba hemoglobín, chýba vám kyslík. Ak vám chýba kyslík, chce sa vám spať. Z dôvodu nedostatku kyanobalamínu ženské telo potrebuje oddych dokonca aj vtedy, keď ste sa výborne vyspali.
7.Bledá pokožka
Nikomu sa nehodia čierne vačky pod očami! Aby ste sa zbavili neestetických kruhov a bledej pokožky, odporúčame vám overiť si či váš príjem vitamínu B12 je v norme. Jeho nedostatok môže viesť k narušeniu cirkulácie krvi a zničeniu krvných buniek, v dôsledku čoho sa uvoľňuje žltý pigment bilirubín, a pokožke tak dodáva pochmúrny odtieň.
8.Pocity tŕpnutia a mravčenia
Jeden z najnepríjemnejších symptómov nedostatku kyanobalamínu. Deficit kyslíka a porušenie nervových buniek sa prejavujú necitlivosťou končatín, tŕpnutím a tiež mravčením. Aby ste sa sypmtómom vyhli, udržujte si hladinu vitamínu B12 v norme.
9.Problémy s pamäťou
Nemôžete si spomenúť nna starú priateľku alebo automaticky vkladáte do chladničky kľúče namiesto mlieka? Tak potom by ste mali pristúpiť k doplneniu hladiny B12!
10.Zmena vzhľadu jazyka
Červený až krvavo-červený jazyk je istým príznakom nedostatku vitamínu B12. Kvôli deficitu štruktúra jazyka podlieha zmenám a zo svetlo-červenej sa zmení akoby na krvavú. Aby toho nebolo málo, objaví sa aj pocit popálenia a skreslenie chuťových vnemov.
11.Výkyvy nálad
Nedostatok vitamínu B12 v ženskom organizme je schopný zhoršiť depresívne stavy, zvýšiť nespokojnosť, nervozitu a plačlivosť. A všetko preto, že tento vitamín sa podieľa na výrobe hormónov šťastia – serotonínu a dopamínu.
12.Závislosť na vôňach
Anémia vedie k skresľovaniu zápachov. Takže sa môže stať, že vôňa vášho obľúbeného parfumu vám bude nepríjemná, ale aróma farby či petroleja vám príde ako nádherná.
13.Problémy so srdcom
V dôsledku narušenia krvotvornej funkcie vzniká častá tachykardia, pokles krvného tlaku a množstvo iných symptómov, ktoré zo sebou prinášajú choroby kardio-vaskulárneho systému. A iba preto, že vám chýba vitamín B12…
14.Zvýšenie teploty tela
V zriedkavých prípadoch nedostatok kyanokobalamínu môže byť sprevádzané dočasným zvýšením telesnej teploty až na nebezpečné hodnoty. Aj keď to môže byť symptóm zápalu v tele, dávka vitamínu B12 vám určite neublíži.

Ak u seba spozorujete aspoň časť týchto nepríjemných symptómov, odporúčame vám ihneď vyhľadať pomoc špecialistu. A na prirodzené doplnenie vitamínu B12 jedzte hovädziu pečeň, tresku, halibuta, lososa, krevety, morské plody a syr tofu. Tieto produkty sú bohaté na mikroživiny, minerály a hlavne obsahujú kyanokobalamín. Počúvajte signály vášho tela, veď svoje zdravie máte len vo svojich rukách!

Nezabudnite sa s týmito informáciami podeliť aj s priateľmi na sociálnych sieťach.

Tiez sa Vam moze pacit